Statystyki

  • Odwiedziło nas: 381019
  • Do końca roku: 278 dni
  • Do wakacji: 85 dni

Kalendarium

Czwartek, 2024-03-28

Imieniny: Anieli, Kasrota

Plan pracy szkoły

Cel główny :

 

Wspieranie aktywności oraz podniesienie poziomu kompetencji kluczowych warunkujących lepszy start uczniów wiejskich w dorosłość poprzez umożliwienie szerokiego dostępu do edukacji oraz wybór właściwej ścieżki edukacyjnej.

Kształtowanie postawy patriotycznej oraz umacnianie tożsamości narodowej i więzi z „Małą Ojczyzną”.

 

    Rozwijanie kompetencji kluczowych:

 

  • porozumiewanie się w języku ojczystym,
  • porozumiewanie się w języku obcym,
  • kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo – techniczne,
  • kompetencje informatyczne,
  • umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie,
  • inicjatywność i przedsiębiorczość,
  • świadomość i ekspresja kulturalna.

 

Cele szczegółowe:

 

Poprawa jakości kształcenia ogólnego poprzez organizację zajęć pozalekcyjnych mających na celu wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych poprzez zajęcia dodatkowe dla uczniów ze specyficznymi potrzebami, zapewnienie uczniom słabszym stałego wsparcia dydaktycznego, wzmacnianie wiary we własne możliwości, kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno.

 

Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizacje i realizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.

 

Szersze udostępnianie kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięganie do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy.

 

Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb.

 

Podnoszenie kompetencji naukowych, poprawa jakości i atrakcyjności oferty edukacyjnej, poprawa wyników egzaminów zewnętrznych poprzez cykl zajęć pozalekcyjnych, poszerzanie treści edukacyjnych z poszczególnych bloków przedmiotowych za pomocą nowoczesnych metod nauczania, rozwijanie zainteresowań naukowych z wykorzystaniem zasobów programu „Laboratoria Przyszłości”, wzmacnianie motywacji do nauki i zdolności do przyszłego zatrudnienia.

 

Rozwijanie umiejętność metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystania technologii informacyjno – komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.

 

Doskonalenie porozumiewania się w językach obcych, podnoszenie kompetencji językowych w celu zniwelowania różnic ze szkołami z terenów miejskich.

 

Kreowanie ekspresji artystycznej uczniów, poszukiwanie i rozwój uczniowskich talentów, stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, przygotowanie do podejmowania długotrwałych wysiłków.

 

Wzmocnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

 

Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.

 

Rozbudzanie świadomości narodowej poprzez organizowanie konkursów i projektów, imprez okolicznościowych.