Statystyki

  • Odwiedziło nas: 421531
  • Do końca roku: 226 dni
  • Do wakacji: 33 dni

Kalendarium

Niedziela, 2024-05-19

Imieniny: Celestyny, Iwony

Procedury zgłoszenia dziecka do Paradni Psychologiczno - Pedagogicznej

PROCEDURY ZGŁOSZENIA DZIECKA NA BADANIA DO PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ



Zasady działania Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej

www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/poradnictwo-psychologiczno-pedagogiczne

www.zppp.cieszyn.pl/wp-content/uploads/2019/03/11031901.pdf



Dzieci mieszkające na terenie powiatu cieszyńskiego objęte są działaniami Zespołu Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych w Cieszynie.

W skład zespołu wchodzą:

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Cieszynie

ul. Kraszewskiego 13A, 43-400 Cieszyn; sekretariat@zppp.cieszyn.pl

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Skoczowie

ul. Górecka 65, 43-430 Skoczów; skoczow@zppp.cieszyn.pl





  1. W celu zgłoszenia dziecka do poradni, rodzic/prawny opiekun składa Zgłoszenie dziecka do Zespołu Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych w sekretariacie poradni, w Cieszynie lub Skoczowie, osobiście lub pocztą elektroniczną (druk dostępny w sekretariacie lub do pobrania na stronie poradni)*

    sekretariat@zppp.cieszyn.pl

    skoczow@zppp.cieszyn.pl

  1. Poradnia zawiadamia rodzica/prawnego opiekuna o ustalonym terminie wizyty.

  2. Podczas pierwszej wizyty w poradni, w zależności od problemu, może być przydatna np. książeczka zdrowia dziecka, informacja o dziecku w formie pisemnej od wychowawcy, dokumentacja medyczna, opinie specjalistów. Aby uzyskać opinię wychowawcy, należy poinformować szkołę o ustalonym terminie w poradni i ustalić z wychowawcą termin odbioru opinii.

  3. Czas trwania pierwszej wizyty zależny jest od rodzaju zgłaszanego problemu, wieku dziecka oraz związaną z tym zdolnością do nawiązania kontaktu, wydolnością dziecka i jego zdolnością do długotrwałej koncentracji uwagi (w niektórych sytuacjach diagnoza przeprowadzana jest podczas więcej niż jednego spotkania). W pierwszej kolejności przeprowadzany jest wywiad z rodzicem/ opiekunem prawnym w celu uzyskania informacji na temat dotychczasowego rozwoju dziecka, później odbywa się rozmowa z dzieckiem i jego badanie diagnostyczne, następnie rozmowa z rodzicem/ opiekunem prawnym, podczas której przekazywane są informacje dotyczące funkcjonowania dziecka, wnioski oraz zalecenia.

  4. Po zakończeniu diagnozy na wniosek rodzica, opiekuna prawnego lub pełnoletniego ucznia może zostać wydana:

1) Informacja o wynikach diagnozy. Informację wydaje się dla innych potrzeb niż opinia - głównie dla potrzeb dalszej diagnostyki lekarskiej lub celem przedłożenia komisji ds. orzekania o stopniu niepełnosprawności.

2) Opinia dotycząca wychowania i edukacji

3) Orzeczenie :

· o potrzebie kształcenia specjalnego;

· o potrzebie indywidualnego nauczania;

· o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;

· o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolne-go.

4) Opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

 

  1. Po zakończonym procesie diagnostycznym można złożyć wniosek o wydanie opinii/ orzeczenia/ informacji. *

Wniosek o wydanie opinii/ orzeczenia/ informacji może złożyć wyłącznie rodzic, opiekun prawny.